Lekker makan makan en een heerlijke omgeving - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu Lekker makan makan en een heerlijke omgeving - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu

Lekker makan makan en een heerlijke omgeving

Door: Diny en Erwin

Blijf op de hoogte en volg erwin en diny

16 September 2017 | Indonesië, Bandung

Hallo Luitjes,
Hier even een berichtje uit het koelere Bandung. De eerste twee dagen waren geweldig, Jakarta en Bogor. Wat een verschrikkelijk mooi land is dit met geweldige mensen. Jakarta de hoofdstad heel erg druk maar heel leuk om te zijn en veel dingen te zien uit het voormalig Nederlands Indie. Bij aankomst gelijk naar Sunda Kelapa in Batavia Stad, het oude deel van Jakarta. Veel schepen waar Nederlanders niet eens meer de zee op durven waar de Indischen gewoon mee vissen of goederen vervoeren naar de andere eilanden. Na het bezoek aan Sunda Kelapa een rondrit door Batavia stad waar nog redelijk veel oude Nederlandse woningen/gebouwen te zien zijn. In de avond naar Batavia cafe geweest op Bataviaplein voor een overheerlijke maaltijd.Soto Ayam, Nasi, Gado Gado, Rendang, Ikan. De lange zit in het vliegtuig had zijn tol geeist, toen we terug waren in het hotel, snel onder de douche en slapen zodat we de volgende dag fit konden beginnen aan de tocht naar Bogor en Bandung. Dag twee begon met een goed ontbijt, Diny broodjes en Erwin aan de nasi kuning, gado gado, telor, sajur gorend buncis, tahu en tempe. Natuurlijk wel allebij koffie :-) . Na het ontbijt even terug naar Batavia plein om het te zien bij daglicht en door naar het Wayang museum. Geweldig mooi om de Golek en Kulit poppen te zien, allemaal hand gemaakt en tot in detail uitgewerkt. Eenmaal door het museum door naar Bogor, de Botanische tuin. Absoluut een hoogtepunt om te zien, zoveel tropische planten, bomen en struiken. Sommigen in bloei en anderen weer net na de bloeitijd. Vooral de vijver bij het Presidentieel paleis was geweldig mooi. Verschillende waterlelies waarvan een aantal in bloei. Gewedlig om zoveel planten, bloemen, bomen en struiken bij elkaar te zien. Na de botanische tuin was het tijd voor de lunch, hoeven denk ik niets te zeggen, jullie raden het al: Indisch eten. Vervelend maar het is zo lekker. We kunnen de hele dag wel eten hier. Na de lunch de busrit naar Bandung, lange zit maar zeker de moeite waard. Je gaat van de drukte van de stad door de natuur richting de bergen waar Bandung ligt. Het is hier dan ook wat koeler dan in Jakarta of Bogor. Zowel het hotel in Jakarta als het hotel in Bandung zijn netjes, schoon en luxe. Niets te klagen over het confort, de ruimte of jawel het eten :-). Morgen een dagje niet met de groep mee. Deze dag gaan we het ouderlijk huis bezoeken waar mijn vader zijn eerste jaren van zijn jeugd heeft doorgebracht en waar mijn grootouders hebben gewoond. Aansluitend gaan we het Militair hospitaal bezoeken, bij het station van Cimahi een kijkje nemen en als laatste de begraafplaats van het KNIL. Tot slot, onze vakantie kan eigenlijk niet stuk, al zijn wij alleen nog maar op Java en komt Bali, Gili en Lombok er nog aan maar voor ons is het eigenlijk al geslaagd. Selamat Tidur voor strakjes, wij gaan dadelijk bobo en op naar de volgende dag.
erwin en diny

Actief sinds 02 Juli 2017