Drukke dag Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu Drukke dag Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu

Drukke dag Yogyakarta

Door: Erwin en Diny

Blijf op de hoogte en volg erwin en diny

19 September 2017 | Indonesië, Jogjakarta

Hallo luitjes,
Een dagje later het reisverslag van onze eerste volle dag in Yogya. Was een leuke maar zeer vermoeiende dag vandaag. De dag begon met een fietstocht in Yogyakarta. Was heel erg leuk. Fietsen zijn wat kleiner als bij ons maar dat went vrij snel. Tijdens onze tocht hebben we veel gezien.Vanuit de campung in Yogya richting de Gunung Anak Merapi door de straten en buiten Yogya dwars door het landschap. Zo verschrikkelijk mooi om al die velden te zien en de reacties van de mensen is geweldig. tijdens de fietstocht een bezoekje aan de een steenbakkerij waar ze op de traditionele wijze nog stenen maken. Hierna door een dorpje waar de lokale mensen dagelijks een markt hebben waar allerlei producten verkocht werden. Van voedsel tot kleding. Daarna terug richting het startpunt met onderweg een Hindoe-Boedistische tempel. Eenmaal terug op de startplek fietsen inleveren en op weg naar een Batik kunstenaar met een eigen studio, werkplaats. Was leuk om te zien. Naast traditionele werken heeft deze kunstenaar veel batikwerk wat eenmalig gemaakt word. Leuke man om te ontmoeten, nog even mee staan praten. Hij was in Den Haag geweest op de Pasar een aantal jaren geleden. Na het bezoekje was het de tijd om in een Becak dwars door Yogya te gaan naar het Kraton, het paleis van de sultan. Was leuk om te zien, vooral het deel wat museum was had mooie stukken in de collectie en het deel foto's en stambomen was zeer interessant om te zien. Na het Kraton op weg naar de Prambanan. Reusachtig dit temple complex en de moeite waard om te bezoeken. Reusachtige torens die boven het landschap uit komen en allen met de hand gebouwd en hand beeldhouwwerk. Het volledige Ramajana Epos staat hier beschreven. Indrukwekkend om dit allemaal te zien en zeker een hoogtepunt van deze reis. Na de Prambanan terug naar het hotel, snel opfrissen en wederom naar de Prambanan voor de Ramajana voorstelling. Deze voorstelling in het oud javaans is in een woord adembenemend. De acteurs, de dansen en de muziek is zo intens dat je blijft kijken. Deze voorstelling had de prambanan tempels op de achtergrond en dat maakt de voorstelling compleet. Wederom een geweldige dag in een geweldig land. We kunnen het niet genoeg zeggen, zo'n geweldige cultuur, zeer vriendelijke mensen die heel behulpzaam zijn en iedere dag lekker eten.
erwin en diny

Actief sinds 02 Juli 2017