Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan

Door: Erwin en Diny

Blijf op de hoogte en volg erwin en diny

27 September 2017 | Indonesië, Gili Trawangan

Hallo Luitjes,
Vanmorgen vroeg op om de trip naar Gili Trawangan te maken. 05:30 werden we opgehaald in Ubud en met de auto naar Padangbai gebracht. Bij aankomst melden bij het kantoor van de reisagent zodat we tickets kregen voor de overtocht. Bagage afgegeven en op naar boot 7 aan het dok. De snelboot was met recht een snelboot, 6 *250pk buitenboord motoren er achter. Om 08:20 begon de overtocht. Tijdens het varen een aantal mensen naar buiten op het bovendek. Dat hebben ze geweten, die kwamen zeiknat weer binnen door het water wat op zee opspatte door de golven en snelheid van de boot. Om 09:30 - 09:40 kwamen we aan op Gili Trawangan. Je ziet vanaf dit eiland ook de overige Gili eilandjes liggen en ze hebben allen witte zandstranden met behoorlijk wat hotels en resorts erop. Het lijkt Bali wel met al die toeristen. Na ontvangst en kennismaking met de lokale reisagent gelijk naar de diveshop van het hotel om voor morgen een duik te plannen. De gehele groep gaat duiken, drie een introduik en die gana tegelijk met ons mee zodat de groep compleet blijft. De prijzen voor het duiken hier zijn goedkoop vergeleken met andere locaties (bijv Bali) of andere landen. Na het eten vanmiddag even in zee geweest en daarna het zwenbad. Het water is gewoon lauw en geeft niet heel veel verkoeling voor de temperatuur buiten maar het blijft lekker om in het zwembad te liggen. Het is een keurig resort, leuke kamers en vriendelijke mensen. Eten hebben we vanavond in een Iers resort gedaan. Was heel erg lekker en goedkoop. Nog even aan de weg aan strand gelopen en wat winkeltjes gekeken en inmiddels zijn we in het appartement. Vanaf hier kunnen we het resort zien liggen waar we overmorgen heen gaan Sengigi Beach op Lombok. Vanaf hier zie je ook de vulkanen die op lombok liggen, je haalt ze er zo uit en de meeste toppen zitten allemaal in de wolken. Als de schemering zijn intrede doet klaart het op en zie je de toppen. Mooi gezicht en geen van deze vulkanen is actief op het moment. Wij gaan ons opmaken voor de dag van morgen. Eerst even kijken bij ht zwembad als de introduikers bezig zijn en om 10:00 duiken. We gaan even kijken of we go pro kunnen huren bij de diveshop zodat we de duik kunnen filmen als aandenken. Fijne dag en avond allemaal en we gaan zekers proberen om morgen wederom een berichtje te plaatsen.
Terimah Kasih
Diny en Erwin