op weg naar de bromo vulkaan - Reisverslag uit Pasuruan, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu op weg naar de bromo vulkaan - Reisverslag uit Pasuruan, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu

op weg naar de bromo vulkaan

Door: Erwin en Diny

Blijf op de hoogte en volg erwin en diny

23 September 2017 | Indonesië, Pasuruan

hoi, hier zijn we weer. Eindelijk weer een internetverbinding die sterk genoeg is om een reisverslag te typen.
We zijn dus na de treinreis naar malang de dag erna lekker gaan relaxen bij t zwembad in t hotel, heerlijk verfrissend. Maar goed, of het nu kwam dat ze ons er niet uit vonden zien of dat we toch te bloot waren, ze gingen direct gordlijnen bij t zwembad vastnieten aan t plafond, zodat de gasten in t hotel, die daar zaten te eten ons niet konden zien haha. ( tenminste, daar leek t verdacht veel op )
Even in de avond kort geslapen en toen om 1u. in de nacht op pad met de bus naar de bromo vulkaan om daar de zonsopgang te gaan bewonderen. T laatste stukje moesten we uit de bus en overstappen in n jeep. Tjee, dat was me n rit zeg..... een vreselijk sterke benzinelucht in dat ding, dusdanig dat je bijna voor de vlakte ging, dus hup t shirt voor je mond en overleven maar.
Eenmaal bij de vulkaan bleken wij niet de enige die van de zonsopgang wilde gaan genieten, er waren echt duizende mensen daar. Maar natuurlijk hadden we een geweldig plekkie kunnen bemachtigen tussen al die mensen en hebben we genoten van een fantastische zonsopgang. Het was wel berekoud toen de zon op kwam. Maar t was het waard.
Na het fotograferen van al dat moois, zijn we weer naar die leuke jeep gelopen en zijn we over de lavastofvelden richting vulkaan gereden. Daarna nog een voettocht door t stoffige as en lava om uiteindelijk de klim naar de vulkaankrater te maken. Diny hield het niet meer vol en is gaan zitten bij een kraampje en Erwin is de
hele klimtocht tot bovenaan de krater gegaan, echt heel knap, was een flinke klim n.l.
We zaten flink onder t stof en zijn vervolgens met jeep en later bus vertrokken richting ons eco hotel. Alles heel basic maar netjes en tussen de natuur lag dit hotel. Ze hadden daar een kalang hangen in een boompje en die was dus tam, dus moesten we ook even aanzitten natuurlijk. We zijn bij aankomst in dit hotel nog even met een paard en wagen uit de echt oude tijd een ritje gaan maken naar plantages en door de buurt, lekker even. Gezien hoe ze gula jawa maken. Vervolgens erg moe in ons bed gerold. Op naar de volgende dag maar weer.
erwin en diny

Actief sinds 02 Juli 2017