Trein - Bus reis naar Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu Trein - Bus reis naar Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van erwin en diny schulz - WaarBenJij.nu

Trein - Bus reis naar Malang

Door: Erwin en Diny

Blijf op de hoogte en volg erwin en diny

21 September 2017 | Indonesië, Malang

Hallo luitjes,
Vandaag de lange zit van Yogyakarta naar Malang. Vanmorgen om 05:30 eruit zodat we op tijd op het station van Yogya zouden zijn voor de trein van 06:45. Vandaag was een Nationale feestdag in Indonesie (geboorte van Mohammed) en veel Indonesiers waren vrij en hebben de vrijdag ook nog vrij. De trein zat dan ook stampvol. De reis was in tweeen verdeeld, tot Madiun met de trein en met de bus van Madiun naar Malang. Zowel de treinreis als de busreis was mooi. Weer heel anders als de treinreis van Bandung naar Yogya. Hier zie je meer suikerriet en mais op de velden omdat de temperatuur hoger is. De busreis was voor een heel groot deel door de bergen waar nog steeds actieve vulkanen zijn. Je ziet ze liggen tijdens het rijden en het zijn niet van die hele kleintjes. De gids vertelde dat de vulkanen op Java een cyclus hebben van uitbarsting een keer in de zes jaar. Zowel voor de vulkanen hier als de Merapi is die cyclus voorbij en het zou zo maar kunnen dat er een tot uitbarsting komt. Op dit moment is er een Vulkaan op Bali actief, de Agung en daar moeten we nog heen. Zoals de meeste van jullie weten hebben wij altijd wel wat op de vakantie :-) . Tijdens de bustocht zijn we gestopt in een dorpje in de bergen om een stukje te wandelen. Wat mogen wij in Nederland dan blij zijn met de welvaart die we hebben maar aan de andere kant de mensen hier zijn heel snel tevreden. We hebben de producten die de hotels klaar hebben liggen in de badkamers verzameld en uitgedeeld aan de kinderen in het dorp. Als je de vreugde dan ziet dan mogen we wel stellen dat kinderen in Europa verwend zijn. De natuur in de bergen is geweldig mooi, sawa's afgewisseld wet suikerriet en koffie veldjes. Heel veel fruit wat overal groeit, van mango, bananen tot Durian. Overal zie je warungs met fruit of warung makan. Inmiddels zijn we in het hotel, mooie kamer en zeer net hotel. Morgen hebben we gekozen voor een rustdagje, relaxen aan het zwembad en zelf even wat dingen ondernemen in Malang. Terimah kasih voor het lezen van onze verslagen, wij hopen dat jullie zo een indruk krijgen van dit bijzondere land, een bijzonder mooi land. We hebben maar beperkte ruimte voor het plaatsen van foto's. Als we thuis zijn en jullie willen de foto's zien dan zeggen wij Selemat Datang. Voor nu houden wij het even voor gezien, lekker makan makan, selemat sore voor jullie allen.
Diny en Erwin
erwin en diny